מתלה כביסה מותאם לקטנטנים לפי הגישה המונטסורית


בסופו של יום, הילדים שלנו לא ירוצו לשחק עם כל הצעצועים המנצנצים והמוארים מדי שקנינו אנחנו או שקנו לנו ממדפי הצעצועים בחנויות. הם יעדיפו לשחק בחיים האמיתיים, בדברים מציאותיים שאנחנו בעצמנו עושים. זו הסיבה ששלט טלוויזיה וחבילת מגבונים ינצחו כמעט כל צעצוע על המדף. מתלה הכביסה הופך עבורם את העולם הגדול, לקטן. מנגיש את הסביבה ועוזר להם להרגיש שיש להם חלק פעיל בה. עם המתלה אפשר לתת להם לעזור לכם בתהליך תליית הבגדים, אפשר להרטיב מגבות ולתת להם ללמוד איך הן מתייבשות עליו ואם תרצו גם תוכלו ללמד אותם צבעים עם המתלה. פשוט לוקחים מספר בגדים בצבעים שונים בתוך סל כביסה ומבקשים מהם בכל פעם להביא לכם צבע אחר. האפשרויות הן אינסופיות, שימושיות ומציאותיות יותר מכל צעצוע אחר. המתלה מתקפל לחיסכון במקום ומעוצב בעיצוב ייחודי וחדשני למקסימום יציבות בלי להתפשר על אורך חבלי התלייה עצמם. עשוי עץ אורן.


179 
  • משלוח:  


קרא עוד


הסביבה המוכנה ( מתוך ויקיפידיה )


בשיטת מונטסורי נתפסת הסביבה ככלי מחנך המשפיע על המטרות החינוכיות.[1] מונטסורי הבחינה כי כאשר הסביבה מאורגנת בצורה מדעית ומחושבת עם האביזרים הנכונים, היא תסייע לתהליך התפתחות הילדים, וכי ילדים מזהים מגיל צעיר את מרכיבי הסביבה והאפשרויות שהיא מזמנת. מתוך עקרונות אלו יצרה מונטסורי את המושג "הסביבה המוכנה"- עיצוב הסביבה החינוכית בהתאם לצורכי הילד ומימידיו. המושג החל להתפתח במאה ה-20 ובמהלך המאה ה-21 התפתח כמודל ללמידה מתקדמת.

"הסביבה המוכנה" נוגעת בעיצוב וסידור הכתה והחצר. הסביבה מאורגנת על פי תחומי הדעת, וכוללת את אביזרי הלמידה של כל תחום. הילד חופשי לבחור את האביזר שהוא רוצה, להשתמש בו, ולהחזיר למקומו בתום השימוש. כך, מזמנת הסביבה את העצמאות ואת חופש הפעולה. האביזרים מסודרים בסדר עולה של קושי, כך שהאתגר והעניין נשמרים. התאמת ה"סביבה המוכנה" לממדיו של הילד יוצרת מצב בו הכל בהישג ידו של הילד. כמו כן, אין ארונות סגורים או מדפים גבוהים אליהם לא יוכל הילד להגיע. החלל מזמין ומאפשר- אך לא כופה את עצמו.[16]

כללי הסביבה המוכנה

  • איזון צבעוני וצורני.
  • מיעוט גירויים מעל גובה הילדים.
  • חלונות נמוכים להעצמת האור הנכנס.
  • צבעוניות חד גונית התורמת להרמוניה נעימה.
  • ידיות הדלתות מתוכננות בהתאם לגובה הילדים.
  • חדרים וחלל מרווח המאפשרים תנועה חופשית.

“הכרחי ונחוץ לילד לחוש יציבות וסדר בסביבתו הקרובה מאחר שהוא בונה את עצמו באמצעות אלמנטים מן הסביבה, אלה היסודות” (מונטסורי)