מצטערים, ההרשמה הסתיימה.

מוכנים לצאת למסע מודרך לעבר הסמטאות שבלב שלכם? במסע של שישה שבועות תלמדו איך להחשף לעצמכם בעזרת הכתיבה. איך למצוא את הקול הייחודי שהוא אך ורק שלכם, ובעיקר תקבלו כלים פרקטיים שיגרמו לכם להיות אלו שכותבים את החיים של עצמם.


  • תאריך: 02/03/2022 08:30 PM
  • מיקום אירוע מקוון

תיאור


" לא יודע להתבטא בכתב "

זו האבחנה שקיבלתי בתיכון, שסימנה אותי כנער עם מוגבלות בכתיבה בגלל החלטה של אישה אחת שאת השם שלה אני כבר לא זוכר, אבל את המילים שלה אני לעולם לא אשכח.

עם המשפט הזה הלכתי כל חיי כמו תיק מלא משקולות על הגב. בכל מקום שהגעתי אליו, הנמכתי את עצמי. את הקול שלי. את החלומות שלי. 

כי אם היא, המומחית, אמרה - היא בטח יודעת.

ואז הגיעה מיה לי. 

הפיצפונת הזו, עם העיניים המלוכסנות שלה והחיוך הממיס מחשבות הביטה בי בכזו אמונה שהחזירה לי את האמונה בעצמי.

" הילדים הם גשר אל עצמנו שנתן לנו הזמן " אומר שלום חנוך.

כל ילד פותח לנו אפשרות לראות את עצמנו, את מי שהיינו רוצים להיות. כל מה שאנחנו צריכים לעשות כדי שזה יקרה, זה להתבונן.

הכתיבה היא הצורה המוחשית ביותר של ההתבוננות. 

עם שקיות חול מתחת לעיניים וטריילרים של חלומות מרוב חוסר שינה העלתי את הפוסט הראשון שלי.

" נו, אז איך זה מרגיש להיות אבא ? " זו הייתה שורת הפתיחה. כתבתי, וכתבתי. ולחצתי על POST.

כמה שעות אחר כך, ראיתי עשרות תגובות. כמה חודשים אחר כך, מאות. כמה חודשים לאחר מכן, אלפים.

היום, יש לבלוג הזה למעלה מ200 אלף עוקבים. מיליוני צפיות. עשרות אלפי שיתופים לפוסטים.

כל זה בזכות ילדה אחת, שעוד לפני שידעה לדבר מילאה את המחברת שלי במילים והחזירה לי את האמונה בעצמי.

מעל הכל הבנתי שאסור לנו לתת לאף אחד, אבל אף אחד - לגעת לנו בכנפיים . הגענו לעולם הזה כדי לסחוב את התיק שלנו, עם החלומות והשאיפות שלנו

ולא לסחוב פחדים ומילים של אחרים.

אני מזמין אתכם לפתוח את התיק שאתם סוחבים על הגב, ולעשות בו ארגון מחדש בעזרת המילים. להוציא מה שלא שייך לכם ולהכניס את מה שכן.

 

אז מה מחכה לכם בסדנא?


תוך שישה שבועות תלמדו איך לכתוב  את הרגשות והמחשבות שלכם ונצא יחד למסע בדרכים שעוד לא פסעתם בהן, בסמטאות מוארות ולעיתים גם אפלות בתוך הנפש. נחלום ולא בשינה, נדמיין מבלי לעצום את העיניים. ניתן לדף ולמילים לעשות את הקסם שלו עלינו.

זה יהיה מסע של התפתחות אישית וגם חיבור לעצמנו עם כלים פרקטיים משיטה שטובי הכותבים בעולם משתמשים בה. שיטה ששינתה לי אישית את החיים.

תלמדו איך לזהות את הקול הפנימי ואת מה שמייחד אתכם,  תלמדו איך להשתיק את הקול הזה שאומר לכם שזה לא טוב מספיק ואיך לשחרר את הילד הפנימי שלכם ולעורר בכם יצירתיות שתמלא את הלב בשמחה ואת הדף במילים. תקבלו משימות ומסגרת שבועית שתתמוך במסע שלכם להפוך לאלו שכותבים את החיים של עצמם.

ובעיקר

תשימו את עצמכם בראש רשימת המשימות שלכם.


מוכנים לצאת למסע מודרך לעבר הסמטאות שבלב?


כאן אתם עושים סטופ לרכבת ויורדים בתחנה כדי להריח את הפרחים בגינה של החיים שלכם. ואל תגידו

לא עכשיו

אין לי זמן

יש לי מלא דברים לטפל בהם

צריך להחליף בין המכונות כביסה ולשלם חשבונות ולקום בבוקר לעבוד ואז חוזרים יש לוז ערב עם שהוא צפוף כמו התור לברוריה תחפושות בסנטר.

בפורים.

ערב לפני החג.

אומרים שחוכמת הזקנים על הספסל היא בסופו של דבר הנכונה ביותר. ולא סתם, אנשים שעברו את גילאי השישים יגידו לכם שלפעמים חלקנו חיים את חיינו כאילו נחייה כאן לנצח.

כשמדובר בחלומות שלנו, אנחנו תמיד אומרים מחר. מחר, אחר כך, לא מתאים, לא עכשיו, זה לא הזמן, ואף פעם הרגע הזה לא בא. 

חשוב לזכור - אנחנו זמניים על הכדור. אף אחד לא יודע מה יהיה מחר, מחרתיים, עוד חודש.

דבר אחד בטוח

ב 02.03  אני פותח קבוצה ויוצא במשלחת לעבר הלב.

אתם תחליטו, אם אתם עולים לרכבת הזו

או 

נשארים בתחנה.

אז, שנעבור לחלק הפרקטי?


ה -לו"ז, וגם כמה אותיות קטנטנות:

  • המפגשים יתקיימו בזום בימי רביעי בשעה 20:30 בערב
  •  לא תהיה הקלטה כדי לשמור על האינטימיות של הקבוצה
  • אין צורך בידע כתיבה קודם.


לוחות זמנים למסע שלנו:

02.03.22 בשעה 20:30 - מפגש ראשון - מי כותב את החיים שלי?

"לקרוא זה כמו לשאוף, לכתוב - זה כמו לנשוף. "

במפגש הזה אנחנו נכיר את עצמנו דרך הכתיבה, נלמד את עקרונות הכתיבה של הלב ונבין איך אפשר לשחרר חסמי כתיבה ולתת למילים לצאת החוצה מהלב אל הדף עם תרגילי כתיבה פרקטיים ומעצימים שהם כלי הנשק של כל אדם כותב.  נבין איך כותבים פוסט, איך בודקים אותו, ואיך משחררים את המבקר הפנימי שלנו שאומר לנו כל הזמן שמה שכתבנו לא מספיק טוב.  נשתיק את המבקר, ונשים את עצמנו על הדף .כי אנחנו , המילים והחלומות שלנו, ראויים לצאת לאור.


09.03.22 בשעה 20:30- מפגש שני - מה עם הלב?

'ואני בוחר בלב,' ענה לו איש הפח, 'כי שכל אינו מביא אושר ואושר הוא הדבר הנפלא ביותר בעולם.' "  הקוסם מארץ עוץ

את המפגש הזה אנחנו נקדיש לפחדים ולחלומות שלנו. איפה יושבים הפחדים שלכם, ואיך אפשר לתרגל התמודדות איתם בעזרת המילים אבל הרבה יותר מזה, מה מסתתר מעבר לפחדים האלו? מה מרגש אתכם, עושה לכם נעים בתוך הבטן ומנענע את הלב?  מתי בפעם האחרונה שמתם את עצמכם בטו דו ליסט? דרך הכתיבה תגלו מהם הדברים שמבעירים בכם אש פנימית ואיך הופכים אותם מחלומות - למציאות של ממש.


16.03.22 בשעה 20:30 - מפגש מהחלומות ( יובל אברמוביץ )


"לכולם יש חלומות, לא כולם מצליחים להגשים אותם. נראה לי שאני יודע למה. נראה לי שגם אתם צריכים לדעת."

יובל אברמוביץ

במפגש המרגש הזה נארח את אחד האנשים הכי מעוררי השראה שפגשתי, שיספר לנו איך אפשר לחלום בקול וגם להגשים. יובל הוא סופר ( עם 17 ספרים שיצאו לאוויר העולם וחלקם הגדול רבי מכר ) , מרצה, יזם, יוצר ועוד כל כך הרבה תארים שלא אצליח להכניס לתוך פסקה אחת. נדבר על חלומות ואיך כתיבה שלהם תעזור לנו להגשים אותם, נדבר על כתיבה, ובעיקר - נבין איך אנחנו הופכים להיות אלו שכותבים את החיים שלנו.



23.03.22 בשעה 20:30- מפגש רביעי - מאירים את החושך


"there is a crack in everything that's how the light gets in" -  לאונרד כהן 

במפגש הזה אנחנו נשתה מיץ אומץ ונוציא החוצה את הסיפורים הכי אישיים שלנו בלי לפחד ממה אחרים יגידו, זו הסיבה שאנחנו יחד כאן כקבוצה.  דרך הסיפורים נלמד איך כותבים רגשות במילים ונאיר בפנס את החשיכה שיש בכולנו. תזכרו שכדור הארץ הגדול בעצמו פעם באור, ופעם בחושך. אז אם לכדור הארץ מותר, למה לנו לא?

30.03.22 בשעה 20:30 - מפגש חמישי - תאוריית הג'ורדן הסודית - מה המתנה שלכם?

"הדברים שגורמים לי להיות שונה הם הדברים שגורמים לי להיות מי שאני." פו הדוב

תאוריית הג'ורדן הסודית ( עידו גפן ) אומרת שכל אחד הוא מייקל ג'ורדן במשהו. משהו אחד שהוא עושה והוא בוודאות הכי טוב שיש בעולם באותו משהו. חמי למשל מייקל ג'ורדן בקציצות דגים של שישי.  גם בכתיבה, יש לנו את המייקל ג'ורדן שלנו. את הסטייל שלנו. את השפה והקול שהם ייחודיים רק לנו. דרך תרגילי כתיבה " פריסטייל " נלמד איך מוצאים את הקול שלנו והופכים אותו לסופרפאוור שלנו שישמש אותנו בכל פעם שאנחנו כותבים.


06.04.22 בשעה 20:30  - מפגש שישי -רק אני מחליט עליי


כל המבוגרים היו ילדים קודם (אבל אחדים זוכרים זאת). הנסיך הקטן

תהדקו חגורות, כי במפגש הזה אנחנו נוסעים בזמן לעבר הילד שפעם הייתם. אל אותו החדר הישן שהיה לכם בבית של ההורים, עם סולם האהבות והמחשבות והחלומות וכל מה שהשארנו שם מאחור.  במפגש הזה, אנחנו ניתן לילד שבנו לצאת החוצה.נזכר בריחות של הבית שגדלנו בו, במילים שאמרו לילד שהיינו ואיך אותן מילים מלוות אותנו גם היום. אנחנו נלמד איך מחזירים אותו שוב אל קדמת הבמה כי הילד הפנימי שלנו, הוא האומן שאחראי על היצירתיות שבנו.  כדי לכתוב, אנחנו מוכרחים לתת לו לצאת לשחק.



המקום בקבוצה מוגבל כדי לאפשר אינטימיות חמימה כזו כמו שיש מתחת לפוך נוצות עם סרט וקר 16 מעלות אבל מתחת לשמיכה חם נעים ועל השמיכה יש קערה מלאה במבה וביסלי ואל תגידו לי אסור לאכול במיטה מי אוכל במיטה מה זה המחשבות האלו כי זה הדמיון שלי ואני אעשה פה מה שבא לי!


אז מה מקבל כל מי שמצטרף למסע?



  • קבוצת וואטספ משותפת להתייעצות על טקסטים וקבלת משימות והשראות - כולל משוב שלי לכל טקסט שלכם.

  • קבוצת פייסבוק סגורה ואיכותית

  • כלים פרקטיים לכתיבה משנת מציאות שילוו אתכם הרבה אחרי שהסדנא תסתיים

  • מצגת מושקעת ברמות של סטארטפ שמגייס מאה מיליון דולר סיבוב שני והוא כבר מונפק בנאסא. לא בנאסדק בנאסא כי זה סטארטפ חלליתתת

  • בית יולדות למילים: אנחנו יוצרים חממה של אנשים כותבים, חולמניים ושאפתניים ויחד ננצח את הרעים. למרות שתדעו מראש שאין פה טוב או לא טוב, יש פה מילים שלכם שצריכות לצאת ואני מבטיח להיות הדולה של מילים הכי טובה שיש בעולם כולל חוצלארץ ולעזור לכם ללדת את הדבר הזה שרק מבקש לצאת החוצה

  • מתנה! כל הנרשמים מקבלים הביתה מתנה פיזית שווה במיוחד. אמיתית, כמו של פעם עם סרט כזה שעושים עם המספריים ואז הוא הופך לתלתל נו כמו בהפנינג פעם של המתנות שהיו עוטפים לך למרות שאני הייתי מהילדים האלה שתמיד שכחו והבטיחו שיביאו מתנה ביום ראשון ולא הביאו. וגם הייתי מאלה שבמקום להכין מערכת לבצפר פשוט שמתי את כל הספרים כל הזמן בתיק ואיזה כבד זה היה כי ספר היסטוריה היה שוקל טון וחצי אבל מצד שני אם מישו היה זורק לי את התיק הייתי אומר יש פה תנך!! ותמיד דברתי אמת. וגם הייתי שותה פטל מאנשים דרך חולצה ואז מסתובב עם עיגול אדום על החולצה העיקר שלא יגידו שהעברתי מפה לפה. והיה לי סולם אהבות עם מלא בנות במסמפט ומחבב ומחבב פלוס אבל באוהב תמיד הייתה לי רק אחת  והיו לי מלא פוגים וג'ל חוחבה בשיער ועד היום אני מדקלם בעפ את המיקוד של מערכת תוכניות הילדים והנוער רוממה ירושלים מיקוד! תשע אחת אפס שבעים ואחת


הוו יה!

אתם עוד פה?


אז קדימה. תחזרו בחזרה למעלה ותעשו לכם סייב דה דייט


מתחילים ב 02.03 והלב שלי פרפרים



לשאלות - office@imaleaniaba.co.il