02 Dec
02Dec


תביט

בעיינים האלה שמחייכות, ברגליים שבועטות חזק ובדבר הקטן הזה שגדל כל יום שעובר. הדם שלך זורם שם, חצי ממך הילדה הזו. והיא צריכה אותך, בדיוק כמו שאתה צריך אותה. היא נותנת לך סיבה. סיבה לקום בבוקר, סיבה ללכת לעבודה ועוד יותר סיבה לחזור.

תתרגש

תתרגש מכל דבר עד שהעיניים שלך יתחילו לנזול מרוב אושר. מה זה משנה מה אנשים חושבים? זה שאתה אבא מהלב לא עושה אותך לפחות גברי. תוציא, דמעות הן רגשות שנתקעו לך בריאות וכשהן יוצאות הן מתחלפות באוויר. מלא אוויר.

תתלהב

תבין שכל מה שקורה כאן הוא פעם ראשונה. פעם ראשונה מתהפכת, פעם ראשונה זוחלת. פעם ראשונה מנגו! ויש בראשוניות הזו קסם חד פעמי שהולך ונעלם עם הזמן. לא סתם אומרים - " בסוף מתרגלים להכל ". יש לך הזדמנות ללמוד איך מתלהבים מחדש. אל תגיד לה " אור " ותצביע על המנורה כאילו אתה מורה שאיבד את החשק ללמד.

תגיד " אור!! " ותן להתרגשות להדליק לך את כל האורות שבנפש.

תעריך

תגיד תודה כל בוקר וכל ערב על מה שיש לך. אתה בריא? היא בריאה? כולם סביבך? תגיד תודה. הכל אפשר להתחיל מהתחלה.
מה זה כסף? אתה מיליונר של הלב.

תכיל

את עצמך החדש, את החיים שהשתנו לך מול העיניים. את הבכי בלילות ואת ההרדמות שלא נגמרות. תכיל את אשתך למרות שלפעמים נדמה לך שהיא איתך פשוט כי היא צריכה מישהו להאשים אותו בכל מה שקורה.
ותן לי לגלות לך משהו, אתה לא תצליח להכיל כלום.

אבל תדע שזה בסדר להרגיש לא בסדר, ותנשום. הכל עובר.

תרפה

יש אלף גישות לחינוך ילדים ואולי 5000 שיטות איך לגרום להם לישון או להתנהג בצורה מקובלת יותר על החברה. תפסיק להקשיב לכל העולם ותתחיל להקשיב לעצמך ולאינטואציות שלך. תפתח את האוזניים ואת הלב ותראה מה נכון בשבילה. לא בשבילך, לא בשביל הסביבה, בשבילה.

תלמד

מורה לא חייב להיות עם תואר בחינוך. כל החיים מגיעים אלינו מורים בכל מיני צורות וכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להקשיב. היא זו שלימדה אותך שרגשות מבטאים ולא משאירים בבטן ואם משהו מפריע מותר להגיד אותו בקול, שזה בסדר לכעוס ולבכות או להתרגש ולצחוק ולא סתם הדבר הראשון שהיא הצליחה לשלוט בו זה החיוך, היא ניסתה להראות לך שהאושר הוא בחירה שלנו.

תלמד ממנה, היא צודקת כשאומרת שכל העולם הזה הוא נשכן אחד גדול ואין דבר שאתה לא מסוגל לתפוס ולאכול.

תהיה.

תהיה בשבילה כמו המעקה בבאולינג כדי שהיא לא תיפול לצדדים. שתכיר את השיניים שלך מהחיוכים ואת הקול שלך מהסיפורים. אל תגיע מאוחר בלילה רק כדי לראות אותה ישנה ואז לספר לעצמך סיפורים שאתה אבא טוב כי אתה דואג לעתיד שלה. תייצר לה זכרונות, לא רק חסכונות.

תהיה בשבילה מי שהיית צריך כשהיית ילד.

ותתאמן.

כי אתה נהיה שמן ותכף היא תתחיל לרוץ ויכאב לך בצד  

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.